fbpx
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

My Cart
0.00lei
Blog

Secara

Secara este una dintre cerealele-minune. Secara este mai greu de prelucrat decât grâul. Din cauza acestui motiv, făina de secară conține în starea finală mai mulți nutrienți decât făina clasică de grâu.

Ce conține secara?

Secara este o cereală bogată în mangan, 50g de boabe de secară asigurând 70% din necesarul zilnic al organismului pentru acest minereu. Aceeași cantitate de boabe de secară asigură 33% din necesarul zilnic de fibre. Alți nutrienți importanți: seleniul și triptofanul (18%), fosforul (17%), magneziul (15%) și proteinele (13%). Vitamine importante găsite în secară sunt A, B, E și K.

Ce beneficii aduce secara organismului?

Când poate introduce secara în alimentația copilului?

Cum se pastrează secara?

Cum se poate oferi secara bebelușilor?

Fibrele din secară, combinate cu fibrele din mei ajută la eliminarea mai rapidă a toxinele, împingându-le spre colon. În general produsele bogate în fibre au rolul de a preveni apariția cancerului de colon, protejând eficient celulele sănătoase. Să nu uităm că meiul are şi rolul de a regenera celulele. Acest produs din secară şi mei este foarte sățios, dând imediat senzația de saturare, chiar după o cantitate scăzută, ceea ce ajută la pierderea şi/sau menținerea greutății corporale.

Dacă luăm în calcul un mic dejun dintr-o cană din aceste cereale câştigaţi în special susținerea sănătaţii gastrointestinale în general și aduce beneficii sistemului cardiovascular, scăzând, în cazul adulților, riscul atacurilor de inimă și a infarcturilor. Fitonutrienții din secară luptă mai puternic împotriva celulelor canceroase decât cei prezenți în legume sau fructe. Secara scade riscul de dobândire a diabetului, iar persoanelor care suferă de această afecțiune li se recomandă acest produs fără ZAHĂR în defavoarea celor din grâu sau alte cereale, fiindcă acesta scade nivelul de insulină. NU UITA ! Meiul regenereză celulele şi ai mari şanse, în timp să constaţi că, cu răbdare, unităţile de insulină vor fi reduse.

Cerealele integrale, în acest caz meiul şi secara, sunt recomandate femeilor aflate în perioada de postmenopauză și care suferă de tensiune ridicată, colesterolul ridicat sau diferite afecțiuni cardiovasculare. Tot în cazul femeilor, secara scade riscul apariției cancerului de sân, şi a nodulilor din zona sânilor( în curând un articol dedicat nodulilor din acestă zonă), atât în perioada premenopauză, cât și după aceea. În cazul atacurilor de astm în diferite etape ale copilăriei, studiile au arătat că un consum regulat de cereale integrale (printre care și secara) scade cu 50% șansele de apariție a acestor crize. dar combinat cu meiul care are rolul de REGENERARE A CELULELOR ?

Această băutură pe bază de secara NU este recomandată persoanelor cu intoleranță la gluten, datorită conținutului important de gluten, însă efectul negativ este mai scăzut decât în cazul grâului. Recomandarea noastră este să discutați în prealabil cu un medic nutriționist.

Pentru bebeluşi?

Secara poate fi introdusă în alimentația copilului începând cu vârsta de 7 luni. Acestă băutură este foarte hrănitoare penru ,,bebici”, motiv pentru care TREBUIE STRECURATĂ. COPIII PANĂ LA 10 ANI NU AU NEVOIE DE ACELE COJIŢE PENTRU CURAŢAREA INTESTINULUI ŞI A COLONULUI.  Totuși este bine ca acest lucru să se facă abia după o discuție cu medicul pediatru,  respectând regula celor 4 zile.